Deklaracja dostępności
2019.08.09 - Casting do filmu „Wiedźma” w reżyserii Katarzyny Jungowskiej
Burmistrz Gminy Kozienice Piotr Kozłowski, Mushchelka Production S.A. oraz Kozienicki Dom Kultury im. Bogusława Klimczuka zapraszają mieszkańców Gminy Kozienice na casting do filmu „Wiedźma” w reżyserii Katarzyny Jungowskiej, który odbędzie się w dniu 9 sierpnia 2019 r. (piątek) w godz. 14.00-19.00 w sali koncertowo-kinowej Centrum Kulturalno-Artystycznego w Kozienicach (ul. Warszawska 29).
    Zdjęcia do filmu fabularnego, krótkometrażowego pt. „Wiedźma” w reżyserii Katarzyny Jungowskiej będą kręcone w Kozienicach w dniach 12-14 sierpnia 2019 r. Realizatorzy filmu potrzebują statystów, którzy zagrają w scenach wesela. Poszukiwane są: dzieci, młodzież, dorośli, również seniorzy, zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Płatny dzień zdjęciowy (100 zł) będzie miał miejsce w dniu 14 sierpnia. W filmie pt. „Wiedźma” zagra wielu uznanych polskich aktorów: Grażyna Szapołowska, Daniel Olbrychski, Rafał Olbrychski. W filmie wystąpią również m.in.: Stanisław Banasiuk, Adrianna Chlebicka, Grzegorz Kowalczyk, Marek Kossakowski, Piotr Makarski, Jacek Beler i inni… Gospodarzem planu filmowego jest Gmina Kozienice.
Serdecznie zapraszamy !!!
Informacja o filmie od Katarzyny Jungowskiej (reżysera, autora scenariusza) PRODUCENT:
    MUSHCHELKA PRODUCTION S A z siedzibą w Warszawie. Pan Robert Ziółek, który także był organizatorem Polskiego Festiwalu Orzeł, na którym to Kozienice otrzymały nagrodę Orła za promowanie kultury. Pan Robert Ziółek jest ambasadorem kultury i sztuki na wielu płaszczyznach. Prowadzi fundację wspierającą artystów www.fundacjaludzisztuki.pl/. Założył platformę internetową portalludzisztuki.pl/, na której artyści z wielu dziedzin mogą się spotkać, prezentować i nawiązywać kontakty. Jest też producentem i dystrybutorem filmowym. www.mushchelka.com.pl.
REŻYSER:
    Jestem absolwentką wydziałów aktorstwa i reżyserii Warszawskiej Szkoły Filmowej. Uczestniczę w produkcjach filmów i seriali. Reżyseruję reklamy i teledyski. W 2008 zrealizowałam film dokumentalny „Jacek”, który był na festiwalach filmów dokumentalnych oraz w TVP Kultura. W 2010 mój scenariusz krótkometrażowej fabuły „Popatrz na mnie” został wybrany przez Studio Munka i uhonorowany dotacją na realizację w programie 30 minut. W scenariusz uwierzyli także tacy aktorzy jak: Maciej Stuhr, Ewa Szykulska czy Izabela Kuna. Muzykę do „Popatrz na mnie” napisał Paweł Mykietyn, a kostiumami zajął się projektant i kreator mody: Tomasz Ossoliński. Krótkometrażowy debiut reżyserski okazał się sukcesem docenianym zarówno przez publiczność, jak i profesjonalistów na wielu międzynarodowych festiwalach, m.in. Polish Film Festival w Los Angeles, Cannes, FF w Young Corner, FPFF w Gdyni, Quest Europe. Film zdobył nagrodę publiczności na międzynarodowym festiwalu Quest Europe i otrzymał nominację do nagrody Jana Machulskiego za najlepsze zdjęcia. W 2014 r. został ukończony mój pełnometrażowy film. Scenariusz do filmu „5-te Nie Odchodź” został napisany przez producenta filmu Eryka Stępniewskiego i scenarzystę Wojciecha Lepiankę, autora scenariuszy takich filmów jak „Mój rower”, „Edi” czy „Mistrz”. Tym razem w obsadzie gościł Daniel Olbrychski, Łukasz Simlat, Michalina Olszańska, Grażyna Szapołowska, Halina Skoczyńska. Zdjęcia - Piotr Śliskowski. Muzykę komponuje Paweł Mykietyn a kostiumy przygotował Maciej Zień. Film „5-te nie odchodź” miał swoją premierę podczas edycji Warszawskiego Festiwalu Filmowego w roku 2014. Pełnometrażowy debiut fabularny był już także na festiwalu w Chinach. Za ten debiut otrzymała nagrodę Janusza „Kuby” Morgensterna „PERSPEKTYWA”. „Perspektywa” to nagroda przyznana za najbardziej obiecujący debiut dla reżysera, którego twórczość posiada wielki potencjał i perspektywę rozwoju na przyszłość. W kapitule przyznającej nagrodę zasiadają: Krystyna Cierniak – Morgenstern, Jacek Bromski, Andrzej Kotkowski, Michał Kwieciński, Juliusz Machulski i Grażyna Torbicka. Fundatorem nagrody „Perspektywa” jest Polski Instytut Sztuki Filmowej. Za ten film również otrzymałam nagrodę publiczności na Festiwalu Babie Lato Filmowe.
DLACZEGO CHCEMY ZROBIĆ TEN FILM?
    Przede wszystkim chcę zrobić ten film aby przypomnieć, że trzeba być dobrym człowiekiem. W dzisiejszych czasach jesteśmy zbyt zajęci pogonią za sukcesem i materialnymi dobrami aby się zatrzymać i zastanowić nad wartością ludzkiej duszy. Wartością przestrzegania zasad. Najważniejsze jest to aby wieczorem zasypiać ze spokojnym sercem, bez wyrzutów sumienia… A co będzie kiedy będziemy się kładli na wieczny spoczynek? Nasz świat zapomina o tym, że najważniejsze jest bycie dobrym. W filmie chcemy poruszyć tematy grzechów i podróży duszy. Chcemy pokazać, że życie jest jak test i każdy ma szansę na przejście go bez błędów, a jeżeli nie…. I tutaj wplata się wątek kina grozy…. Jeżeli nie to czeka nas sąd ostateczny. Głównym celem naszego projektu jest wysłanie tej wiadomości w świat, zdobycie najważniejszych festiwali filmowych i reprezentowanie na nich polskiego filmu za granicą. Bierzemy pod uwagę festiwale takie jak: Cannes, Sundance, Palm Springs, Clermont, Aspen etc
KRÓTKO O FILMIE:
    Lęk przeraża, ale na ekranie niezmiennie fascynuje widzów – wiemy to nie od dziś. Dlaczego poddajemy się mrocznej przyjemności, jaką przynosi fikcyjne poczucie strachu zrodzone w ciemności kina? Bariera kreacji, fikcji pozwala na kontrolowane doświadczenie skrajnych emocji. Irracjonalne zagrożenie, poczucie ryzyka straty, wątpliwości i zaniepokojenie, że świat nie jest tym, co widzimy, a mechanizmem rządzonym przez potężną i niepojętą dla nas siłę – rozbudza nie tylko indywidualne obsesje i lęki, obnaża również kondycję psychiczną społeczeństwa i paranoje drążące zbiorową świadomość. W kulturze nadmiaru odbiorca wymaga wstrząśnięcia nim, wyrzucenia poza bezmyślną strefę komfortu, wówczas obraz, którego doświadcza, może wymusić na nim chwilę zrozumienia i zastanowienia się nad otaczającą nas rzeczywistością i naszym udziałem w kształtowaniu jej.
STRESZCZENIE FILMU:
    Czterej policjanci w cywilu siedzą na polance nad jeziorem w lesie. Są zmęczeni po nieprzespanej nocy. Rozmawiają urywanymi zdaniami o śmierci. Przed nimi leży ciało mężczyzny. Para nowożeńców spaceruje po lesie. Grają w ciuciubabkę. Odnajdują się w pobliżu jeziora, gdzie znajdują się policjanci i zwłoki. Nie widzą ich. Młodzi wracają do miejsca, w którym odbywa się wesele. Jest to polana pod ogromnym drzewem. Stoły weselne przybrane nadzwyczaj wspaniale. Nad stołami wisi zadaszenie z kolorowych parasolek. Do pana młodego podchodzi jego ojciec, informuje go o tym, że zabrakło wódki. Młody jedzie z ukochaną do najbliższej stacji po alkohol. Po drodze zabierają autostopowiczów – policjantów – morderców. Na stacji benzynowej Ewa słyszy swojego nowo poślubionego męża flirtującego ze sprzedawczynią. Jest to pierwszy krok ku negatywnym zmianom w ich relacji… Adam proponuje nowym znajomym, żeby wrócili z nimi na wesele. Mężczyźni przystają na to. Co się dzieje dalej… dowiecie się oglądając film.
SYMBOLIKA I OBSADA:
    Postaci w moim filmie są symboliczne. Wybrałam aktorów sercem. Daniel Olbrychski grał już u mnie w filmie Anioła Stróża. Tym razem symbolizuje postać samego Boga. Naturalnym wyborem było dla mnie wybranie Rafała na rolę jego syna. Rafał jest bardzo zdolnym aktorem. Tak jak tata jest to aktor z nagrodami. Pasuje mi w stu procentach do postaci jaką ma grać. Będzie też to fantastyczna przygoda, spotkanie się z obu panami na planie filmowym i jakże wspaniała pamiątka dla polskiego filmu. Mama, Grażyna Szapołowska, jest bardzo mądrą kobietą, w życiu czuwa nade mną, tak więc chciałam aby taką postacią była w moim filmie. Jest tytułową wiedźmą, która wie wszystko. Jej postać jest nie tylko obecna ale zasadniczo znacząca dla przesłania całego projektu a nie tylko dla historii w filmie. Zagrają też Stanisław Banasiuk, Adrianna Chlebicka, Grzegorz Kowalczyk, Marek Kossakowski, Piotr Makarski, Jacek Beler i inni…
KRÓTKI METRAŻ:
    Film ma trwać 15 minut. Zostanie wysłany na festiwale filmowe na całym świecie, będzie miał dystrybucję internetową a także telewizyjną. Chciałabym wprowadzić modę na odpowiedzialne i świadome kino krótkometrażowe. Uważam, że w Polsce krótki metraż jest jeszcze nie docenioną formą filmową, która zasługuje na aprobatę i przychylność producentów i świata artystycznego. Wiedźma może być początkiem tego nowego trendu.
TYTUŁ:
    Wiedźmy to ta co wiedzę ma. Według dawnych wierzeń ludowych i w baśniach wiedźma to kobieta mająca związek z nieziemskimi mocami, duchowo wszechwiedząca. Nasz film w zamyśle ma mieć przekaz duchowy. Niesie przestrogę dla zbawienia duszy. Wiedźma jest narratorem opowiadającym historię.